VT03 Na Kriváň zo Štrbského Plesa

Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Vysoké Tatry - západná časť.
    Východiskový bod: Štrbské Pleso, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Cieľový bod: Štrbské Pleso, zastávka SAD, zastávka ŽSR, parkovisko.
    Časový rozvrh: Štrbské Pleso - pod Furkotskou dolinou 0h 45" - Jamské pleso 0h 30" - pod Kriváňom 2h 30" - Kriváň 0h 30" - pod Kriváňom 0h 30" - Jamské pleso 1h 30" - pri Bielom Váhu 0h 30" - Štrbské Pleso 0h 30"

Spolu: 7 hodín 15 minút
    Prevýšenie: 1285 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Náročná celodenná vysokohorská túra s namáhavým výstupom a zostupom. Orientácia po dobre značkovaných turistických chodníkoch je jednoduchá. Schádzanie z chodníka je zakázané a veľmi nebezpečné!

Základná trasa: Od železničnej stanice v osade Štrbské Pleso (1355 m) vystúpime po schodoch vedúcich vľavo od obchodného centra k hotelu Kempinski. Na asfaltovej ceste odbočíme doľava. Za rohom hotela sa pred nami otvorí jeden z najfotografovanejších pohľadov na Štrbské pleso (1347 m) s neopakovateľnou horskou kulisou.
    Od smerovníka pri hoteli Solisko sa vydáme na trasu označenú červenými turistickými značkami (0930), ktorá je súčasťou Tatranskej magistrály. Široká cesta vedie striedavo cez les a lúky. Mierne vystúpime k rázcestiu pod Furkotskou dolinou (1450 m). Pokračujeme po magistrále cez hustý smrekový porast pod hrebeňom Sedielkovej kopy. Na prvom rázcestí pokračujeme po červenej značke, na druhom rázcestí odbočíme doprava.
    Odporúčame však prejsť ešte niekoľko metrov k Jamskému plesu (1447 m) vnorenému do krásnej lesnej zelene a vrátiť sa späť. Z rázcestia pôjdeme po chodníku označenom modrými turistickými značkami (2903). O chvíľu sa ocitneme nad hornou hranicou lesa v pásme kosodreviny. Hore hrebeňom Predného Handla vystúpime v opačnom smere ako pri zostupe z Kriváňa pri trase VT02.
    Strmý výstup širokým sutinovým žľabom vedie na rázcestie pod Kriváňom (2130 m), kde sa na zelenú trasu zľava napája modrá značka vychádzajúca od horárne Tri studničky (trasa VT02). Záverečný úsek vedie popod vrchol Malého Kriváňa (2334 m) do Daxnerovho sedla a ďalej na vrchol Kriváňa (2495 m). Fascinujúci výhľad z najznámejšieho slovenského vrchu opisujeme v trase VT02.
    Zostup z Kriváňa vedie až po rázcestie pri Jamskom plese po trase výstupu. Na rázcestí odbočíme doľava na magistrálu. Kto sa nechce vrátiť po rovnakej ceste, na rázcestí pri Bielom Váhu (1460 m) musí odbočiť doprava po modrej značke.
    Po chodníku, ktorý vedie cez les po západnej strane potoka, zídeme takmer na úroveň cestnej komunikácie. Od rázcestia pri moste ponad hučiaci Biely Váh (1210 m) pôjdeme po lesnej ceste traverzujúcej mierny svah Rakytovca (1325 m). Je označená zelenými turistickými značkami (5803) a privedie nás do cieľa výletu v osade Štrbské Pleso.

Varianty: Túru môžeme ukončiť aj zostupom k horárni Tri studničky po zelenej značke z rázcestia pod Kriváňom (spolu 6h 00").

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy